Ten, kdo se pustí do internetového podnikání, rozhodně nesmí doufat, že to pro něj skončí pořízením si jeho webu, na který by se umístily nějaké ty nabídky, jež by mu měly přinášet zisk. Bez toho se sice pochopitelně nedá obejít, jenže to je ještě pořád příliš málo na to, aby se tím dotyčný uživil. Podnikání na internetu toho vyžaduje daleko víc, a to proto, že je zde natolik silná konkurence a natolik velký počet různorodých webů, že je krajně nepravděpodobné, že by byl nalezen každý, kdo po tom touží.
Web tedy musí vzniknout, ale to je jenom první krok. Tento musí být navrch i optimalizován, aby se dostal na co nejlepší příčku v internetových vyhledávačích, a podcenit se stoprocentně nesmí ani propagace.
Reklama tu je nejednou tím, co rozhoduje o tom, zda si na sebe internetový podnikatel vydělá nebo ne. A sice proto, že se potenciální zákazníci musí nejprve dozvědět, že se někde něco nabízí, a pak musí být přesvědčeni o tom, proč by právě takovou nabídku měli využít. A to se jinak, než formou reklamy, zařídit nedá.
Jenže je spousta reklam, které nejsou dokonalé, ba které mohou být i zcela k ničemu. Určitě vám musí být jasné, k čemu je třeba nějaké to reklamní sdělení zveřejněné na místě, kam snad nikdo nikdy na internetu nezavítá. To je něco zcela zbytečného. Podobně jako reklama, která není přitažlivá, nebo reklama, která v nějakém jiném ohledu neplní svůj účel.
Vyhazovat peníze za to právě popsané tedy nemá smysl, tím by se podnikatel jedině ruinoval. Daleko lepší je PPC kampaň, u které ony popsané nedostatky nehrozí.
A co je to kampaň PPC? A co jsou to ty reklamy PPC – jak vypadají a proč právě na ně sázet?
Není na tom nic, co by někdo z nás nepochopil. Jsou to prostě reklamy, u nichž dostává ten, kdo je nabízí, zaplaceno jenom za to, jaký tyto vyvolají ohlas, jak zabodují, kolik lidí přivábí a snad i přesvědčí. Což se tu dá měřit, a proto se jejich provozovatel snaží, aby zabíraly. Z čehož ten propagovaný podnikatel pochopitelně profituje. A nemůže na tom prodělat.